Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
Treść
1. Podstawa Prawna
- Art. 35 - 43 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
2. Wymagane dokumenty
- wniosek o sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
- załączniki:
- dokument stanowiący podstawę do sprostowania określony przez pracownika USC,
- do wglądu - dokument stwierdzające tożsamość.
3. Termin odpowiedzi
Niezwłocznie w formie czynności materialno-technicznej, chyba, że sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego
4. Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji.
5. Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego – ul. Rynek 33, 63 – 910 Miejska Górka,
Pokój nr 11, e-mail: urzad@miejska-gorka.pl
6. Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 39 zł
7. Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.