Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Treść

1. Podstawa Prawna

  • Art. 35 - 43 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

2. Wymagane dokumenty

  • wniosek o sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
  • załączniki:
  • dokument stanowiący podstawę do sprostowania określony przez pracownika USC,
  • do wglądu - dokument stwierdzające tożsamość.

3. Termin odpowiedzi

Niezwłocznie w formie czynności materialno-technicznej, chyba, że sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego

4. Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji.

5. Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego – ul. Rynek 33, 63 – 910 Miejska Górka,

Pokój nr 11, e-mail: urzad@miejska-gorka.pl

6. Opłaty
 
Opłata skarbowa w wysokości 39 zł

7. Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.