Zgłoszenie Jubileuszu 50 - lecia Pożycia Małżeńskiego
Treść
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie Jubileuszu 50 lecia Pożycia Małżeńskiego (dokument zgłoszenia dostępny jest do pobrania w siedzibie USC, pok. 11 oraz w załączniku do wydruku) wraz z podpisaną przez jubilatów informacją o prywatności zgodnie z art.14 RODO kandydata zgłaszanego przez podmiot uprawniony do nadania odznaczenia państwowego
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego
Ul. Rynek 33
63-910 Miejska Górka
pok.11
Tel 65 5474138
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę
Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie jest nagrodą dla osób, które przeżyły 50 lat w jednym związku małżeńskim.
Wojewodowie przedstawiają Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wnioski o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie. Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie są nadawane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Zainicjowanie procedury następuje za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Miejskiej Górce, który po przyjęciu zgłoszenia Jubileuszu 50-Lecia Pożycia małżeńskiego przekazuje wniosek do Wojewody Wielkopolskiego celem wystąpienia z wnioskiem o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Każdy wniosek o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie podlega również zapytaniu o karalność w Krajowym Rejestrze Karnym.
Zgłoszenia Jubileuszu mogą dokonać Jubilaci lub członkowie ich rodzin (dzieci, wnuki, rodzeństwo) składając dokument zgłoszenia Jubileuszu 50-Lecia Pożycia Małżeńskiego. Dokument zgłoszenia jest dostępny do pobrania w siedzibie USC oraz w załączniku do wydruku.
Wnioski o nadanie medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie wraz z zapytaniem o niekaralność przesyłane są do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego celem przekazania ich przez Wojewodę Wielkopolskiego do Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Zgłoszenia Jubileuszu 50-lecia Pożycia Małżeńskiego dokonuje się nie wcześniej niż w roku kalendarzowym, w którym osoby obchodzić będą 50 rocznicę zawarcia związku małżeńskiego. Jeżeli rocznica ta przypada na miesiąc styczeń lub luty danego roku wówczas zgłoszenia można dokonać od dnia 1 listopada roku poprzedzającego
O nadaniu Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie Jubilaci zostaną powiadomieni listownie w formie listu gratulacyjnego bezpośrednio przez Kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Odznaczenia wraz z legitymacjami zostaną przekazane do Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, następnie do Delegatury Urzędu Wojewódzkiego w Lesznie i odebrane przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Miejskiej Górce.
Po otrzymaniu medali wraz z legitymacjami Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego powiadamia Jubilatów o terminie uroczystości wręczenia Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie przez Burmistrza Miejskiej Górki w imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Opłata skarbowa
Nie podlega opłacie skarbowej
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach;
Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i oznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów.