Uzyskanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym
Treść
Podstawa prawna:
Art. 13 ustawy z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz.U.z 2020 r. poz.333)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków,
- oświadczenie, że wydatki związane z inwestycją nie zostały sfinansowane w całości lub części z udziałem środków publicznych,
- oświadczenie do uzyskania pomocy publicznej/pomocy de minimis w rolnictwie/rybołóstwie,
- zawiadomienie o zakończeniu budowy,
- pozwolenie na budowę.
Termin odpowiedzi:
- nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Opłaty:
- nie podlega opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy:
- odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.
Informacje dodatkowe:
Przyznanie ulgi podatnikom podatku rolnego z tytułu wydatków poniesionych na:
- budowę i modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska;
- zakup i zainstalowanie deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji w wysokości 25% udokumentowanych
Rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga inwestycyjna przysługuje podatnikom podatku rolnego, pod warunkiem, że wydatki inwestycyjne nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Finansowy, Agnieszka Skorupka, pok. nr 3, tel. 65 54 74 507, nr bezpośredni: (65) 322 58 33