Przejdź do stopki

Uchwały 2024 r.

Treść

Uchwała Nr II/7/24
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 16 maja 2024 r.

w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609) oraz art. 8 ust. 2, art. 36 ust. 2-4 i art. 37 ust. 3-4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 z późn. zm.)  uchwala, się co następuje:

§ 1. Ustala się wynagrodzenie miesięczne dla Burmistrza Miejskiej Górki w następującej wysokości:

1) wynagrodzenie zasadnicze - 10 250,00 zł;

2) dodatek funkcyjny - 3 150,00 zł;

3) dodatek specjalny - 4 020,00 zł;

4) dodatek za wieloletnią pracę zgodnie z właściwymi przepisami - 2 050,00 zł.

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XXXV/206/21 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miejskiej Górki.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Miejskiej Górce.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej


/-/ Zdzisław Goliński

 

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609) do wyłącznej właściwości rady gminy należy m. in. ustalenie wynagrodzenia burmistrza.

Rada Gminy każdorazowo po rozpoczęciu nowej kadencji rady oraz burmistrza, także w sytuacji, gdy stanowisko burmistrza obejmuje ta sama osoba, powinna każdorazowo podjąć nową uchwałę w sprawie wynagrodzenia burmistrza.

Wynagrodzenie burmistrza ustala się w oparciu o przepisy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960 z późn. zm.). 

Rozporządzenie  Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych wskazuje  maksymalnie stawki wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla wójtów, burmistrzów oraz prezydentów miast. Obligatoryjnym składnikiem wynagrodzenia jest dodatek specjalny, który zgodnie z art. 36 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych przysługuje, w kwocie wynoszącej 30% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

Minimalne wynagrodzenie nie może być niższe niż 80% maksymalnego wynagrodzenia, a to stanowi sumę maksymalnego wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku specjalnego. Tym samym minimalne wynagrodzenie nie może wynosić 13 936,00 zł.

Zaproponowane wynagrodzenie mieści się w granicach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

W związku z powyższym podjęcie  uchwały jest uzasadnione.

Pliki do pobrania

Uchwała Nr II/7/24 240.47 KB
Uchwała Nr II/7/24 11.8 KB