Wydział Organizacyjny
Treść
Wydział Organizacyjny
Joanna Pląskowska - Naczelnik Wydziału
Kontakt:
ul. Rynek 33 63-910 Miejska Górka
tel. 65 54 74 507, fax. 65 54 74 421
e-mail: urzad@miejska-gorka.pl, sekretarz@miejska-gorka.pl
Do Wydziału Organizacyjnego należą sprawy organizacji, funkcjonowania i planowania pracy Urzędu oraz sprawy administracyjne i pracownicze, w tym:
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie ustalania stanowisk pracy,
- opracowywania kart stanowisk pracy dla kierowników Wydziałów i Referatów,
- przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem pracy i kontrolą zarządczą w Urzędzie,
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów, referendów i spisów,
- nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi, przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
- nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw interesantów,
- nadzór nad utrzymaniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
- opracowywanie projektów zmian regulujących organizację i funkcjonowanie Urzędu,
- prowadzenia kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Urzędu,
- sprawowanie kontroli gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy,
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w urzędzie,
- sprawowania nadzoru i kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- administrowanie budynkiem,
- utrzymanie porządku i czystości w lokalach Urzędu,
- okresowej kontroli ewidencji i obiegu dokumentów,
- udzielania informacji o sposobie i trybie załatwianych spraw w Urzędzie, wydawania druków i wniosków oraz świadczenia pomocy przy ich wypełnianiu,
- obsługi centrali telefonicznej,
- zaopatrywania pracowników Urzędu w niezbędne wyposażenie, materiały, druki, czasopisma, pieczęcie, środki czystości i odzież roboczą,
- prowadzenia organizacyjno – technicznej obsługi Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza,
- prowadzenia kancelarii Urzędu,
- rejestrowania spraw zgłaszanych przez interesantów i kierowanie do realizacji właściwym komórkom organizacyjnym i jednostkom,
- prowadzenia rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenia rejestru zarządzeń Burmistrza oraz kierowanie do realizacji właściwym komórkom organizacyjnym i jednostkom,
- prowadzenia i udostępniania przepisów prawa miejscowego oraz przepisów prawnych wydawanych przez organy państwowe,
- prowadzenia rejestru jednostek organizacyjnych Gminy.
- zapewnienia obsługi administracyjnej Rady, jej komisji,
- przygotowywania, we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami, materiałów dotyczących projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów
- podejmowania czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, posiedzeń i spotkań Rady, jej organów,
- protokołowania sesji, posiedzeń, spotkań w zakresie obsługi Rady oraz jednostek pomocniczych Gminy,
- prowadzenia rejestru uchwał i innych postanowień Rady i jej komisji oraz jednostek pomocniczych Gminy,
- prowadzenia rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych oraz jednostki pomocnicze Gminy,
- współudziału w przygotowaniu i przeprowadzaniu wyborów ławników oraz organów jednostek pomocniczych Gminy,
- koordynowaniem udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
- prowadzenia spraw kadrowych i świadczeń socjalnych pracowników Urzędu,
- organizowania szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenia zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy i ochroną przeciwpożarową Urzędu,
- zapewnienia ochrony informacji niejawnych,
- kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- prowadzenia kancelarii tajnej,
- szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- opracowanie i realizację planów obrony cywilnej i operacyjnych,
- tworzenie stałej gotowości obronnej państwa przez stały dyżur,
- prowadzenie przedsięwzięć z zakresu szkolenia obronnego,
- zarządzania kryzysowego,
- prowadzenie akcji kurierskiej,
- opracowania planów i realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- opracowania planu ochrony Urzędu i nadzorowania jego realizacji,
- wydawania zezwoleń na prowadzenie zbiórki publicznej i imprez masowych,
- nadzór nad działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych,
- prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych,
- wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, naliczania opłat za sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- ochrony zdrowia,
- sprawowanie opieki nad miejscami pamięci,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie rejestru gospodarstw agroturystycznych,
- prowadzenie strony internetowej,
- współpraca z zagranicą,
- promocja gminy,
- współpraca z mediami,
- opiniowania i udziału w uzgadnianiu projektów aktów prawnych,
- udzielania opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- bieżącego udzielania informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Gminy,
- opiniowania umów zawieranych przez Gminę,
- występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.