Przejdź do stopki

Uchwały 2025 r.

Treść

Uchwała Nr VIII/56/25
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 29 stycznia 2025 r.

w sprawie: uchwały budżetowej Gminy Miejska Górka na rok 2025

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zmianami) art. 211, art. 212, art. 214 pkt 1, art. 215, art. 235-237, art. 258 i art. 264 ust 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 ze zmianami) oraz art. 111 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 roku o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 167 ze zmianami) Rada Miejska w Miejskiej Górce uchwala co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2025 rok w wysokości 91.768.198,65 zł., z tego :

1) dochody bieżące w kwocie 60.036.286,65 zł.,

2) dochody majątkowe w kwocie 31.731.912,00 zł., w tym środki z Programu Inwestycji Strategicznych „Rządowy Fundusz Polski Ład” w kwocie 23.500.000,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności :

1) dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 2.719.124,80 zł.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2025 rok w wysokości 91.987.323,45 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 55.113.010,70 zł., w tym :

1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 42.115.694,40 zł., w tym :

a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich w kwocie 30.328.339,40 zł.,

b) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań w kwocie 11.787.355,00 zł.,

2) wydatki na dotacje na zadania bieżące w kwocie 7.515.692,00 zł.,

3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 4.780.708,00 zł.,

4) wydatki na obsługę długu publicznego w kwocie 554.400,00 zł,

5) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 146.516,30 zł.

3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 36.874.312,75 zł., w tym :

1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 36.874.312,75 zł., w tym :

a) środki Rządowego Funduszu Polski Ład w kwocie 23.500.000,00 zł.,

b) środki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 3.791.733,30 zł.,

c) środki – Program Olimpia w kwocie 2.450.000,00 zł.,

d) środki – Rządowy Program Odbudowy Zabytków w kwocie 1.557.200,00 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy :

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w kwocie 4.132.146,26 zł.,

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w kwocie 5.036.181,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 4. 1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów w kwocie 219.124,80 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

2. Deficyt budżetu w kwocie 219.124,80 zł. zostanie sfinansowany przychodami :

a) przychody jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 219.124,80 zł.

§ 5. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w ustawie Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonych ustawą :

1) dochody w wysokości 120.000,00 zł.,

2) wydatki w wysokości 120.000,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 6. 1. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 225.000,00 zł. przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 165.000,00 zł. oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 60.000,00 zł.

2. Dochody z tytułu wpływu z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym w kwocie 65.000,00 zł. przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 65.000,00 zł.

§ 7. 1. Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego na rok 2025 zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

2. Dochody ustalone w § 1 obejmują plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami na 2025 rok zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.

3. Wydatki ustalone w § 2 obejmują plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami na 2025 rok zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały.

§ 8. Tworzy się rezerwy :

1) ogólną w wysokości 95.000,00 zł.,

2) celową w wysokości 210.000,00 zł., z tego :

a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 210.000,00 zł.

§ 9. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu.

2. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.

§ 10. 1. Wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych na 2025 rok określa załącznik Nr 11 do niniejszej uchwały.

§ 11. 1. Plan dochodów Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 i wydatków finansowanych środkami Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w 2025 roku określa załącznik Nr 12 do niniejszej uchwały.

§ 12. Upoważnia się Burmistrza Miejskiej Górki do :

1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,

2) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu,

4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze :

a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich,

5) w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa do dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej.

§ 13. Określa się sumę, do której Burmistrz Miejskiej Górki może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 4.000.000,00 zł.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2025 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej


/-/ Andrzej Ratajski

Pliki do pobrania

Załącznik Nr 1 148.38 KB
Załącznik Nr 2 198.23 KB
Załącznik Nr 3 50.44 KB
Załącznik Nr 4 94.53 KB
Załącznik Nr 5 50.51 KB
Załącznik Nr 6 62.93 KB
Załącznik Nr 7 64.37 KB
Załącznik Nr 8 119.67 KB
Załącznik Nr 9 120.55 KB
Załącznik Nr 10 238.47 KB
Załącznik Nr 11 67.52 KB
Załącznik Nr 12 109.1 KB
Uzasadnienie 123.16 KB
Uchwała Nr VIII/56/25 2155.72 KB