Uchwały 2024 r.

Treść

Uchwała Nr III/21/24
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 20 czerwca 2024 r.

w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce w ramach Rządowego Programu odbudowy Zabytków na realizację zadania pn. "Renowacja elewacji budynku kościoła pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce"

Na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr IX/47/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 11 lipca 2007 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu i rozliczaniu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane dla obiektów zabytkowych nie stanowiących własności Gminy Miejska Górka (Dz. U. Woj. Wielkopolskiego Nr 13557 poz. 2893) w związku z uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, uchwala się, co następuje:

§ 1. Udziela się dotacji celowej Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce, zwanej dalej Parafią w kwocie 550.000,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków z przeznaczeniem na realizację zadania pn. "Renowacja elewacji budynku kościoła pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce".

§ 2. Dotacja, o której mowa w § 1 zostanie wypłacona pod warunkiem otrzymania przez Gminę dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

§ 3. Warunki udzielenia dotacji zostaną określone w umowie zawartej między Gminą Miejska Górka a Parafią.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej


/-/ Zdzisław Goliński

 

Uzasadnienie

Gmina Miejska Górka w imieniu Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce złożyła wniosek w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację zadania pn. "Renowacja elewacji budynku kościoła pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce", w wyniku czego otrzymała promesę dofinansowania inwestycji na kwotę 539.000,00 zł. Tym samym Gmina Miejska Górka udzieli dotacji na realizację projektu pn. "Renowacja elewacji budynku kościoła pw. św. Mikołaja w Miejskiej Górce", będącego wynikiem przyznania funduszy dla Gminy Miejska Górka w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, w łącznej wysokości 550.000,00 zł, w tym jako zabezpieczenie wkładu własnego w wysokości 11.000,00 zł i 539.000,00 zł jako dofinansowanie inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami organ, stanowiący gminy może udzielać dotacji na prace konserwatorskie i restauratorskie lub na roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale.

Zasady udzielania i rozliczania dotacji zawarte zostały w uchwale
Nr IX/47/07 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 11 lipca 2007 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu i rozliczaniu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane dla obiektów zabytkowych nie stanowiących własności Gminy Miejska Górka

Wypłata dotacji nastąpi pod warunkiem otrzymania przez Gminę dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

W związku z powyższym zasadne jest podjęcie uchwały.