Wniosek o wpis do CEIDG
Treść
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2020 r.,poz. 2296.)
Wymagane dokumenty:
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzona jest w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
Wniosek CEIDG-1 służący do zgłoszenia przez osobę fizyczną działalności gospodarczej, jak również zmian we wpisie do CEIDG, informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej, składa się w jednym z następujących trybów:
- zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek i złożyć go elektronicznie - osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany,
- zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy,
- bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek, wydrukować i zanieść go do urzędu gminy,
- pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w urzędzie gminy – gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),
- przesłać wniosek listem poleconym do urzędu gminy – podpis musi być potwierdzony notarialnie
Termin odpowiedzi:
- organ gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego po złożeniu wniosku.
Opłaty:
- nie podlega opłacie skarbowej.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Organizacyjny, Józef Jabłoński, tel. 65 54 74 507, nr wewnętrzny: (65) 322 51 53
e-mail: jozef.jablonski@miejska-gorka.pl