Obwieszczenia ochrona środowiska

Treść

Obwieszczenie Nr 32/2024
Burmistrza Miejskiej Górki

z dnia 14 października 2024 r.

o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie do 70 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 70 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 236/18, 276, 280 w obrębie Gostkowo w gminie Miejska Górka

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) oraz w nawiązaniu do art. 74 ust. 3 oraz art. 86d ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) Burmistrz Miejskiej Górki

zawiadamia,

że w dniu 14 października 2024 roku wydał postanowienie znak: WK.6220.6.2024 o zawieszeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie do 70 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 70 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 236/18, 276, 280 w obrębie Gostkowo w gminie Miejska Górka.

W dniu 3 października 2024 r. do Burmistrza Miejskiej Górki wpłynął wniosek PVE 205 sp. z o.o. ul. Barycka 36F, 86-005 Białe Błota, w którym inwestor zwrócił się o zawieszenie toczącego się postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowych uwarunkowaniach do przedsięwzięcia polegającego na budowie do 70 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 70 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 236/18, 276, 280 w obrębie Gostkowo w gminie Miejska Górka.

Zgodnie z art. 86d ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia zawiesza postępowanie w spawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zgodnie z art. 86d ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) jeżeli w okresie trzech lat od daty zawieszenia postępowania podmiot planujący podjęcie realizacji przedsięwzięcia nie zwróci się o podjęcie postępowania, żądanie wszczęcia postępowania uważa się za wycofane.

Na postanowienie w sprawie zawieszenia postępowania stronie przysługuje zażalenie, które wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem Burmistrza Miejskiej Górki. Zgodnie z art. 49 Kpa zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z up. Burmistrza
Naczelnik Wydziału Komunalnego

/-/ Jacek Stróżyk