Obwieszczenia ochrona środowiska
Treść
Obwieszczenie Nr 18/2024
Burmistrza Miejskiej Górki
z dnia 22 lipca 2024 r.
w sprawie budowy do 70 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 70 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 236/18, 276, 280 w obrębie Gostkowo w gminie Miejska Górka
Na podstawie art. 61 § 4 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) zawiadamiam, że w dniu 22 lipca 2024 roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne w związku z wnioskiem PVE 205 sp. z o.o. ul. Barycka 36F, 86-005 Białe Błota o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na: budowie do 70 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 70 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 236/18, 276, 280 w obrębie Gostkowo w gminie Miejska Górka.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 49 KPA, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) - niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce, oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji (tablica w miejscowości Gostkowo).
Informuję osoby, którym przysługuje status strony o uprawnieniach wynikających z art.10 KPA, polegających na prawie do czynnego udziału w każdym studium postępowania, w tym do składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym.
Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu, Wydział Komunalny pokój 16, w godzinach urzędowania. Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 cytowanej ustawy oraz § 3 ust. 1 pkt 54a lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz.U. z 2019 r., poz. 1839 ) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w niniejszej sprawie wydaje się po zaopiniowaniu z następującymi organami:
1. Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Poznaniu
2. Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Rawiczu
3. Dyrektorem Państwowego Gospodarstwa Wodnego WODY POLSKIE
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii zgodnie z art. 35 KPA do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Na podstawie art. 41 §1 KPA w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. Zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny. Zgodnie z art. 49 Kpa doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Z up. Burmistrza
Naczelnik Wydziału Komunalnego
/-/ Jacek Stróżyk