Przejdź do stopki

Obwieszczenia ochrona środowiska

Treść

Obwieszczenie Nr 251/2024
Burmistrza Miejskiej Górki

z dnia 15 kwietnia 2024 r.

w sprawie
o wydania decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 775 ze zm.) w nawiązaniu do art. 9 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1469 ze zm.),       


                                                                       zawiadamiam


mieszkańców, instytucje oraz podmioty gospodarcze działające na terenie Gminy Miejska Górka, że w dniu 15 kwietnia 2024 r. została wydana decyzja nr 1/2024 znak: WK.6233.5.2024 o wydaniu zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miejska Górka na okres 10 lat, firmie:    


BamarTech Sp. J. B. Czub, M. Wolniak
Berzyna 91, 64-200 Wolsztyn  
NIP: 9231695024        


Wydana decyzja z dniem 15 kwietnia 2024 r. stała się prawomocna.


Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Miejska Górka, na stronie internetowej Gminy Miejska Górka oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miejska Górka. 

z up. Burmistrza
Naczelnik Wydziału Komunalnego


/-/ Jacek Stróżyk

 

 

Załącznik do obwieszczenia Nr 251/2024
Burmistrza Miejskiej Górki
z dnia 15 kwietnia 2024 r.

Miejska Górka, dn. 15.04.2024 r.

WK.6233.5.2024

DECYZJA 1/2024
ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH ORAZ PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH

Na podstawie art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt 2 i ust. 6 oraz art. 9 ust. 1, 1aa, 1b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz.U. z 2012 r. poz. 299),  Uchwały nr XXVII/153/17 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Miejska Górka (Dz. Urz. Woj. Wlkp. 2018.1), po rozpatrzeniu wniosku firmy BamarTech Sp. J. B. Czub, M. Wolniak, Berzyna 91, 64-200 Wolsztyn z dnia 20.03.2024 r. (data wpływu: 22.03.2024 r.)

Burmistrz Miejskiej Górki
zezwala:

firmie BamarTech Sp. J. B. Czub, M. Wolniak, Berzyna 91, 64-200 Wolsztyn na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, na terenie gminy Miejska Górka na następujących warunkach:

1. Przedmiot i obszar działalności objętej zezwoleniem:

Firma firmy BamarTech Sp. J. B. Czub, M. Wolniak, Berzyna 91, 64-200 Wolsztyn może opróżniać nieczystości ciekłe ze zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków znajdujących się na terenie Gminy Miejska Górka.

2. Termin podjęcia działalności:

Przedsiębiorstwo może prowadzić działalność objętą zezwoleniem na terenie Gminy Miejska Górka z dniem 15.04.2024 r.

3. Wymagania w zakresie jakości usług objętych zezwoleniem:

a) Usługi należy wykonywać z zachowaniem najwyższych jakościowo osiągnięć techniki, w szczególności nie powodując zanieczyszczenia środowiska, bez zagrożenia dla zdrowia ludzkiego oraz bez stosowania procesów lub metod, które mogą być szkodliwe dla środowiska.

b) Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miejska Górka będą prowadzone następującymi pojazdami:

Samochody specjalne do czyszczenia kanalizacji-asenizacyjne:

samochód asenizacyjny: marka MITSUBISHI FUSO, rok produkcji: 2009; nr rejestracyjny:
PWL 70579; poj. 5 m3.

c) Pojazdy służące do transportu nieczystości ciekłych muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193 poz. 1617).

d) Pojazdy służące do prowadzenia działalności winny być trwale i czytelnie oznakowane, umożliwiające identyfikację przedsiębiorcy.

e) Pojazdy służące do transportu nieczystości ciekłych winny być myte i dezynfekowane z częstotliwością gwarantującą zapewnienie właściwego stanu sanitarnego.

f) Pojazdy muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz nieczystości ciekłych.

4. Niezbędne zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej wymagane po zakończeniu działalności objętej zezwoleniem:

Po zakończeniu działalności objętej zezwoleniem należy wykonać następujące zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej:

a) przeprowadzić dezynsekcje i dezynfekcje pojazdów oraz pomieszczeń służących prowadzonej działalności;

b) poinformować Burmistrza Miejskiej Górki w formie pisemnej o zakończeniu działalności objętej zezwoleniem;

c) cofnięcie zezwolenia nie zwalnia firmy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska.

5. Inne wymagania szczególne wynikające z odrębnych przepisów, w tym wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług, ochrony środowiska i obowiązku prowadzenie odpowiedniej dokumentacji działalności objętej zezwoleniem.

Przedsiębiorca obowiązany jest przestrzegać przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeń i przepisów wykonawczych. Przedsiębiorca obowiązany jest przestrzegać przepisy sanitarne.

Powyższe przedsiębiorca realizuje poprzez:

a) podmiot uprawniony w zakresie standardu sanitarnego jest zobowiązany do wykonywania usług w sposób przewidziany zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Miejska Górka przyjętego uchwałą Nr XVIII/110/20 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 21 maja 2020 r.  w sprawie przyjęcia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejska Górka”,

b) Przedsiębiorca zobowiązany jest do zawierania indywidualnych umów z właścicielami (użytkownikami) nieruchomości na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych oraz wystawiania dowodów korzystania z ww. usług.

c) podmiot zobowiązany jest do sporządzenia i dostarczenia Burmistrzowi Gminy Miejska Górka kwartalnych sprawozdań:

- sprawozdanie należy przekazywać Burmistrzowi Gminy Miejska Górka w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

Sprawozdanie powinno zawierać:

-informację o ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy Miejska Górka,

- informacje o sposobach zagospodarowania nieczystości ciekłych wraz ze wskazaniem stacji zlewnej,
do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe,

- liczbę właścicieli nieruchomości, od których odebrane nieczystości ciekłe,

- do sprawozdań należy dołączyć wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych oraz wykaz właścicieli, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły (w wykazach zamieszcza się imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właścicieli nieruchomości a także adres nieruchomości),

d) uprawniony podmiot jest zobowiązany udokumentować (ważna umową) w okresie objętym zezwoleniem gotowość do odbioru nieczystości przez stacje zlewne tj.: stacja zlewna w oczyszczalni ścieków: Maryszewice (gm. Lipno)

e) Przedsiębiorca zobowiązany jest do przestrzegania:

- ustawy Prawo ochrona środowiska;

- ustawy o trzymaniu czystości i porządku w gminach;

- ustawy o odpadach;

- przepisów sanitarnych.    

6. Określa się następujące stacje zlewne, do których należy transportować nieczystości ciekłe:

Stacja zlewna w oczyszczalni ścieków: Maryszewice (gm. Lipno)

7. Zezwolenie wydaje się na okres 10 lat, licząc od dnia 15.04.2024 r. do dnia 14.04.2034 r.

W przypadku naruszenia warunków zezwolenia może ono zostać cofnięte bez odszkodowania w trybie art. 9 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

8. Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić Burmistrzowi Gminy Miejska Górka wszelkie zmiany danych określone w niniejszej decyzji
 

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 107 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego odstąpiono od uzasadnienia, ponieważ decyzja w całości uwzględnia żądanie strony zawarte we wniosku z 20.03.2024 roku (data wpływu: 22.03.2024 r.).       
 

Pouczenie

Na podstawie art. 127 §1a Kodeksu postępowania administracyjnego, decyzja wydana
w pierwszej instancji, od której uzasadnienia odstąpiono z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna.       
 


 

Jednocześnie informuje, że:

1) Zezwolenie może być cofnięte w części lub w całości, bez odszkodowania, w przypadku, gdy uprawniony pomimo wezwania nie zachowuje określonych warunków w zezwoleniu.

2) Cofnięcie zezwolenia nie zwalnia uprawnionego z wykonania obowiązków określonych w zezwoleniu dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska.

3) Pobrano opłatę skarbową za wydanie zezwolenia w kwocie 107,00 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.).

4) Niniejsza decyzja zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie jej w Publicznym Wykazie, w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) prowadzonym przez Urząd Gminy Miejska Górka.          

 

Otrzymują:

1. Wnioskodawca

2. BIP Urzędu Gminy Miejska Górka

3. a/a

Pliki do pobrania

Załącznik 600.48 KB
Obwieszczenie Nr 251/2024 384.05 KB
Obwieszczenie Nr 251/2024 21.56 KB