2025 r.
Treść
BURMISTRZ MIEJSKIEJ GÓRKI
ogłasza
nabór na wolne stanowisko urzędnicze kierownicze
Kierownik Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce
w wymiarze pełen etat
I Wymagania niezbędne – wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
- Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe w zakresie technologii żywienia, gastronomii lub dietetyki.
- Co najmniej 5-letni staż pracy lub wykonywania przez co najmniej 5 lat działalności gospodarczej w zakresie żywienia, gastronomii lub dietetyki.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
8. Nieposzlakowana opinia.
9. Niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych i wynagradzaniu pracowników samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy — Prawo zamówień publicznych,
- statutu Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce.
II Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- Znajomość zasad żywienia i norm żywieniowych dla dzieci żłobkowych, przedszkolnych, szkolnych i młodzieży szkolnej.
- Znajomość podstawowych zasad gastronomicznych związanych z dystrybucją posiłków.
- Biegła obsługa komputera (MS Office).
III Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Kierowanie działalnością Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce, w tym określanie kierunków działania i rozwoju Stołówki.
- Reprezentowanie Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce na zewnątrz.
- Zapewnienie warunków sprawnej organizacji pracy oraz efektywnego funkcjonowania Stołówki.
- Podejmowanie decyzji w sprawach zatrudniania i wynagradzania pracowników.
- Nadzorowanie pracy podległych pracowników i określanie ich zadań.
- Przygotowanie dokumentacji przetargowej dotyczącej dostaw żywności do stołówki (specyfikacja istotnych warunków zamówień, umowy, zapytania ofertowe).
- Współpraca z podmiotem obsługującym finansowo, księgowo i rachunkowo Gminną Stołówkę w Miejskiej Górce.
- Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych oraz kierownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej w Miejskiej Górce.
- Współpraca z dostawcami.
- Współpraca z rodzicami i osobami korzystającymi z usług stołówki.
- Ustalanie comiesięcznego tzw. „wsadu do kotła” w celu ustalenia rzeczywistej stawki żywieniowej w danych grupach żywieniowych.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z rozliczaniem opłat.
- Przestrzeganie zasad i zapewnienie prawidłowego przygotowania posiłków zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i normami żywienia obowiązującymi dla dzieci żłobkowych, dzieci przedszkolnych oraz szkolnych.
- Przestrzeganie jakości przygotowywanych posiłków, udział w planowaniu jadłospisów.
- Przestrzeganie przepisów związanych z GHP/GMP i HACCP.
- Kontrola wydatków stołówki i przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
- Przygotowywanie danych do projektu budżetu stołówki.
- Prowadzenie pełnej dokumentacji technicznej obiektu stołówki oraz dokumentacji dotyczącej kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego oraz bhp stołówki.
- Organizacja okresowych przeglądów obiektu stołówki.
- Nadzór nad stanem bezpieczeństwa technicznego i sprawnością użytkową obiektu stołówki oraz urządzeń technicznych funkcjonujących w stołówce.
Do czasu rozpoczęcia zasadniczego funkcjonowania stołówki dodatkowe wykonywanie innych zadań związanych z pełnioną funkcją wynikających z obowiązujących przepisów, a w tym:
- Wystąpienie do odpowiednich organów o nadanie stołówce NIP i REGON.
- Przygotowanie wewnętrznych regulaminów stołówki.
- Przeprowadzenie otwartej rekrutacji na wolne stanowiska w stołówce.
- Podpisanie stosownych umów niezbędnych do rozpoczęcia działalności (m.in. na wodę, gaz, prąd, wywóz odpadów, obsługę bankową).
- Opracowanie i wdrożenie dokumentacji HACAP.
- Uzyskanie wymaganych pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia działalności stołówki (m.in. Sanepidu, straż).
- Opracowanie receptur i jadłospisów.
- Zakup materiałów i wyposażenia niezbędnego do rozpoczęcia działalności.
- Organizacja dowozu posiłków między jednostkami oświatowymi.
IV Warunki pracy na stanowisku:
1. Miejsce świadczenia pracy – Gminna Stołówka w Miejskiej Górce, ul. Marii Konopnickiej 10,
63-910 Miejska Górka. Praca przy monitorze ekranowym. Stanowisko wymagające dyspozycyjności, odporności na stres, dobrej organizacji pracy. Brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę od 1 lipca 2025 r. na czas określony (w celu sprawdzenia kompetencji pracownika), w pełnym wymiarze czasu pracy.
W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, zobowiązana jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
3.Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia jest mniejszy niż 6%.
4. Wynagrodzenie zgodne z Zarządzeniem Nr 124/2024 Burmistrza Miejskiej Górki z dnia 6 lutego 2024 r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników (dyrektorów) i zastępców kierowników (dyrektorów) jednostek organizacyjnych Gminy Miejska Górka.
V Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
- List motywacyjny (należy opatrzyć własnoręcznym podpisem).
- Koncepcja funkcjonowania Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce (należy opatrzeć własnoręcznym podpisem).
- Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej (należy opatrzyć własnoręcznym podpisem).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy. W przypadku pozostawania w stosunku pracy - zaświadczenie (inne dokumenty) potwierdzające wymagany staż pracy.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Podpisane oświadczenia:
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie
z art. 12. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. U. UE.L. z 2016 r. Nr 119, str. 1).;
Kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność z oryginałem. Dokumenty składane w oryginale winny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Zastrzega się prawo zażądania od kandydatów w toku postępowania konkursowego, przedstawienia oryginałów dokumentów, które w ofercie aplikacyjnej zostały złożone w formie poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii.
VI Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 10 czerwca 2025 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko: Kierownik Gminnej Stołówki w Miejskiej Górce”
- osobiście w godzinach pracy urzędu, w sekretariacie, pok. nr 23,
- listownie na adres: Urząd Miejski w Miejskiej Górce, ul. Rynek 33, 63-910 Miejska Górka (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego). Oferty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
VII Informacje dodatkowe
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert nastąpi 11 czerwca 2025 r.
- Wszystkie dokumenty winny być sporządzone w języku polskim. W przypadku, gdy dokumenty sporządzone zostały w języku obcym, wymagane jest złożenie uwierzytelnionych tłumaczeń na język polski.
- Procedura naboru na stanowisko urzędnicze jest prowadzona dwuetapowo i obejmuje:
- 1 etap - kwalifikacja formalna:
- badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełniania wymagań formalnych,
- 2 etap - kwalifikacja merytoryczna:
- dla osób spełniających wymogi formalne rozmowa kwalifikacyjna.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do 2 etapu naboru, a o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Dokumenty wybranego kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone do akt osobowych.
- Informacja o rozstrzygnięciu naboru będzie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Miejska Górka: www.miejska-gorka.pl.
- Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
- Szczegółowych informacji udziela Joanna Pląskowska Sekretarz Gminy, tel. 65 322 49 73 lub Maria Antkowiak Kierownik Centrum Usług Wspólnych, tel. 667 056 676.