Przejdź do stopki

Uchwały 2021 r.

Treść

Uchwała Nr XXVI/163/21
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce

z dnia 12 maja 2021 r.

w sprawie określenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 1 lit. e ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2133 z późn. zm.) Rada Miejska w Miejskiej Górce  uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Określa się wzór deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3. Uchwała  wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2021 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej


/-/ Zdzisław Goliński

 

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XXVI/163/21
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 12 maja 2021 r.

WNIOSEK O PRZYZNANIE DODATKU MIESZKANIOWEGO

Część I

1.Wnioskodawca:

………………………………………………….………………………………………………..

(imię i nazwisko, numer PESEL albo numer dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy w przypadku braku numeru PESEL)

2. Adres zamieszkania wnioskodawcy: …………………………..………………………………………………………………………........................................................................................................................................................

3. Nazwa i adres zarządcy budynku albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny: ..……….…………………………………………….……...

.....................................................................................................................................................

4. Tytuł prawny do zajmowanego lokalu:

a)  najem                                                                                                                                                  □

b)podnajem                                                                                                                                             □

c) spółdzielcze prawo do lokalu (lokatorskie lub własnościowe)                                                            □

d) własność lokalu w spółdzielni mieszkaniowej                                                                                   □

e) własność innego lokalu mieszkalnego                                                                                                □

f) własność domu jednorodzinnego                                                                                                        □

g) własność budynku wielorodzinnego, w którym zajmuje lokal                                                          □

h) inny tytuł prawny                                                                                                                               □

i) bez tytułu prawnego, ale oczekujący na dostarczenie przysługującego lokalu zamiennego lub zawarcie umowy najmu socjalnego                                                                                                        □

5. Powierzchnia użytkowa lokalu: ……………………………., w tym:

a) łączna powierzchnia pokoi i kuchni [1] ……………..………………………………………….

b) powierzchnia zajmowana przez wnioskodawcę w przypadku najmu albo podnajmu części lokalu.............................................................................................................................................

6. Liczba osób niepełnosprawnych:

a) liczba osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim:…………........

b) liczba innych osób niepełnosprawnych, których niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju: …………………………………………..…………….

7. Techniczne wyposażenie zajmowanego lokalu mieszkalnego:

a) sposób ogrzewania lokalu (wyposażenie w centralne ogrzewanie):  a) jest b) brak[2] 

b) sposób przygotowywania ciepłej wody użytkowej (wyposażenie w centralną instalację ciepłej wody):  a) jest b) brak[3] 

c) instalacja gazu przewodowego:  a) jest b) brak[4] 

8. Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego[5] : ........................................

9. Łączne dochody członków gospodarstwa domowego: ……………………………………

                                                                                                                                                                            (według deklaracji)

10. Informacja  o łącznej kwocie wydatków na lokal mieszkalny, o których mowa w art. 6 ust.3-4a, za ostatni miesiąc:

Łączna kwota wydatków na lokal mieszkalny za ostatni miesiąc[6] : ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

pkt 2-5 oraz 7 – 9 i 10 potwierdza zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny…........................................................................

                                                     (podpis zarządcy albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny)

11.Oświadczenie:”Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

…………………………..                                              …………………………..

           podpis wnioskodawcy                                                                                  podpis przyjmującego

          

 

Część 2

1.Forma wypłaty

Wnioskuję o przekazanie przyznanego ryczałtu dodatku mieszkaniowego[7]);

 

□ na konto zarządcy budynku

 

□ innej osobie uprawnianej do pobierania należności za lokal mieszkalny

 

□ na moje konto bankowe

 

                                                   

 

(numer rachunku bankowego)

 

 

 

 

…………………………………………………………………………………………………..

(właściciel rachunku)

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………………

(Data i podpis wnioskodawcy)

 

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XXVI/163/21
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 12 maja 2021 r.

Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego za okres

Za okres......................................................................................................................................

(pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku)

 

1.Dane wnioskodawcy:

Imię i Nazwisko

Data urodzenia

Adres zamieszkania

Miejsce pracy lub nauki

nauki

       

2. Oświadczam, że moje gospodarstwo domowe składa się z następujących osób:

Lp.

Imię i Nazwisko

Data urodzenia

Adres zamieszkania

Miejsce pracy lub nauki

nauki

 

 

         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
 

3. Oświadczam, że w podanym wyżej okresie dochody moje i wymienionych wyżej kolejno członków mojego gospodarstwa domowego wyniosły:

 

Lp.

 

Miejsce pracy lub nauki

 

Źródła dochodu

 

Wysokość dochodu w zł

       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

Razem dochody gospodarstwa domowego:

 

Średni dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wynosi:

 

Średni dochód osoby za miesiąc:

 

„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

„Wyrażam zgodę na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego”[8]

Zgodnie z art. 7 ust. 14 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13 (tj. dokumenty na których podstawie zadeklarowała dochody), przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku.

...............................................                                                  .....................................................

(podpis przyjmującego)                                                              podpis wnioskodawcy)

 

 

[1]W przypadku przekroczenia powierzchni normatywnej o 30%, ale nie więcej niż o 50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej lokalu nie przekracza 60%.

[2]Niepotrzebne skreślić

[3]Niepotrzebne skreślić

[4]Niepotrzebne skreślić

[5]Liczbę członków gospodarstwa domowego ustala się na dzień składania wniosku

[6]Miesiąc poprzedzający miesiąc, w którym składany jest wniosek

[7]właściwe zaznaczyć.

[8]Niewyrażenie zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego stanowi podstawę do odmowy przyznania dodatku  mieszkaniowego.

Uzasadnienie

Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 11) wprowadza się zmiany w art. 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2133 z późn. zm.) poprzez dodanie ust. 1lit e w brzmieniu:

1 lit e. Rada Gminy określa, w drodze uchwały, wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzór deklaracji, o której mowa w ust. 1

Pliki do pobrania

Uchwała Nr XXVI/163/21 340.02 KB